Novinky | Videa

ARCHEONIC

Video | 26.12.16

AWRIZIS

Video | 14.10.16

DYING PASSION

14.10.16

X-CORE

Video | 13.10.16

ROOT - Kärgeräs - Return From Oblivion

29.09.16

MALIGNANT TUMOUR

Video | 20.09.16

SLAYER

Video | 07.09.16

SUBROSA, SINISTRO v ČR

06.09.16

FEASTEM v ČR

06.09.16

JINJER

Video | 06.09.16

Více

Echoes

Live - nejbližší akce

Dabatáze neobsahuje žádný záznam

Diskuze

ke článku: TOMÁŠ KOČKO & ORCHESTR - Godula

Vydáno: 17.10.11 | Autor: Štěpán Šimek | Zpět na článek | Všechny diskuze

Cekem příspěvků: 7

Tom anonym

Pane Šimku, chápu, že je pro Vás té nabroušené kytary na Goduli málo. Ale nějak jste zapoměl na muziku, mám pocit. Když už tedy píšete recenzi na více-méně akustické album (a já jsem rád, protože recenzenty z těchto luhů a hájů považuju za otevřenější vůči odlišné hudbě) tak bych předpokládal, že se oprostíte od klišé "jsme zin o tvrdé muzice tak to tam chci slyšet". Pak mi to připomíná opačný, a plytký, princip výroby módního(?) folkmetalu: "hrajeme blackmetal, tož šupnem tam nějakou flétničku a už je folkmetal na světě!" Řekl bych, že muzika je záležitost zajímější než jen pouze nahlas a potichu. Flétnička a bez flétničky. Zatím se dozvídám z Vaší recenze co kde napsal a nenapsal jiný recenzent...Tedy, kromě toho, že když přidáme el. kytary, zníme jako SSOGE. Apropos, koukl jsem se na recenzi Návazu a hle, nikde tam nečtu o producentovi. " Že by zmínka o interpretovi z ranku world music byla na tomto serveru nepřípustná?"

25.10.11 | 15:15:29 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re:

Děkuji za reakci na recenzi. Úvodem bych chtěl zdůraznit, že server ABYSS je multižánrový hudebně-kulturní magazín zaměřující se obecně na inteligentní hudbu vymykající se konzumnímu účelu. To, že mimořádnou kvalitu naši redaktoři spatřují převážně v rock/metalovém žánru ilustruje pouze jejich momentální hudební preference. Osobně však rock/metalovou hudbu poslouchám ve stejném poměru jako kterýkoliv jiný kvalitní žánr a nijak ji nenadřazuji a nejen z toho důvodu jsme založili ryze nerockovou subsekci The Cave, kde se nachází i recenze na váš počin. Tím chci zdůraznit, že mé (a myslím, že mohu hovořit za celou redakci) vnímání hudby je absolutně neortodoxní a netrendové.

Nicméně když realizuji recenzi, pečlivě si předem nastuduji veškeré dostupné podklady, především ty oficiální od vydavatele a z této rešerše vyplynulo, cituji PR od Indies Scope: "... na Godule najdete široké žánrové rozpětí od folku, přes world music až k folk-metalu...". Díky těmto faktům jsem k desce zaujal určité prvotní stanovisko, třeba i z toho důvodů, abych mohl zvolit vhodný publicistický formát, adekvátní zařazení do určité sekce našeho magazínu. Určitě sám uznáte, že odlišnou stylistickou formou disponují např. rockové nebo dark ambientní recenze. Proto při prvotním poslechu následovalo určité rozčarování - něco jsem očekával, ale dostal něco jiného. Čímž neříkám, že jedna ze dvou možností je po umělecké či emoční stránce lepší/horší. Nicméně jako recenzent si mohu zvolit vlastní uchopení článku a já se snažil především konfrontovat prezentaci alba vydavatelem/kapelou či ostatními publicisty s realitou. V subsekci The Cave nevycházejí konvenční recenze na konvenční díla a ani "Godula" není konvenční album, tudíž jsem se rozhodl pro trochu odlišné vyznění recenze. Pokud čtenář zavítá do subsekce The Cave, tak se tak nějak samosebou předpokládá, že se nebude jednat o povrchního posluchače, tudíž elementární popisnost alba skladbu po skladbě v tomto případě považuji za irelevantní (mnohem pregnantnější se mi pro tento typ čtenářů jeví označit "Godulu" jako Silenty bez metalové složky). Tudíž jsem se spíše snažil poukazovat na aspekty, které opominuly ostatní média, jež váš počin recenzovala.

Na druhou stranu, ruku na srdce, ale nemyslím si, že má recenze obsahuje z valné části citace jiných publicistů. Konkrétně z celkového počtu 4476 znaků (bez mezer) citace tvoří cca 820 znaků. Nicméně tento fakt není důležitý, chtěl jsem pouze poukázat na to, že ostatní publicisté (a to ani raději nezmiňuji, že drtivá část jejich recenze tvoří suchá fakta, nikoliv vámi očekávaný popis emocí z hudby pramenící) přijali, dle mého názoru, nadnesenou multižánrovou oficiální charakteristiku alba "Godula" za své a bez zjevných fundovaných argumentů, de facto lidově řečeno, dělali z komára velblouda. Osobně jsem však zvyklý v rámci svých recenzí nazývat věci pravým jménem, netajím se tím, že jsem na hudbu obecně velmi náročný a současně velmi kritický (především měřím stejným metrem zahraniční a tuzemské interprety).

Docela mě váš spíše rozmrzelý příspěvek překvapuje, neboť paradoxně přezevšechno je recenze psána v pozitivním pochvalném duchu, umocněna vysoce nadprůměrným hodnocením 70 % (navíc s přídomkem, že bych udělil hodnocení ještě vyšší, kdyby se žánrově deska prezentovala skromněji).

A na úplný závěr: "Návaz" jsem měl možnost recenzovat pouze z promo CD zaslané vydavatelem Season of Mist a ten jako producenta uvádí pouze pana Grapowa. Nicméně předchozí (dlouhohrající) počin "Relic Dances" vlastním jako originál, kde již je vaše jméno v bookletu řádně uvedeno, tudíž figuruje i v recenzi (cituji: "K nahrávání jejich aktuální desky "Relic Dances" se kapela spojila s odborníkem na ethno hudbu, valašským písničkářem Tomášem Kočkem, jenž se ujal též produkce desky"). Ovšem tak či onak, jsem tou poznámkou v recenzi chtěl poukázat na nechuť mainstreamových médií fundovaně informovat o nekonvenční muzice. Jinými slovy, sice jsem vás neuvedl v recenzi na "Návaz" (uvádět producenty v textu navíc není zas tak obvyklé), místo toho jsem raději váš počin rovnou zrecenzoval. Proto mi vaše poslední poznámka přišla poněkud kontraproduktivní.

25.10.11 | 20:30:09 | Reagovat

Tom anonym
Re: Re:

Je jen slovíčkaření, které Vy ani já nemáme zapotřebí, že v PR není nic o "fůzi", pouze o "žánrovém rozpětí"...

Otázka zní: když se rozhodnou rockeři nahrát akustické album, stávají se tímto činem folkaři? A naopak, když se folkaři rozhodnout přidat do své muziky el. kytary, stávají se tak rockery? Já myslím, že to tak jednoduché není. Z Vaší recenze toto ale vyplývá. A to je škoda. "Nic víc, nic míň".
Nečtu si recenze kvůli hodnocení, ale kvůli myšlence (myšlenkám). J. Moravčík určitě nepsal o rocku kvůli dvěma bonusovým skladbám...A jestliže svou recenzi uvedete slovy: "Ačkoliv náš magazín vychází především z tvrděrockových základů..." pak je nasnadě, že mám pocit, že se Vám tam těch el.kytar zdá málo. Celá první věta vypadá jako omluva tvrděrockovým fanům.
A tak se vracím na začátek - je to opravdu tak jednoduché:
"s píšťalkou a bez píšťalky"?


A co se týče uvádění či neuvádění toho a onoho - vidíte, svůj důvod jste měl. A docela prozaický. Stejně prozaické to je i s nevedením názvu SSOGE. Mají prostě dlouhý název...

26.10.11 | 20:32:54 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re: Re: Re:

Ano máte pravdu, už zbytečně slovíčkaříme. Muzikant je jednoduše muzikant, pouze jeho dílo je možné zařadit do určitého stylu. První věta byla pouze vábenka pro naše majoritní čtenáře. Pokud by tam nebyla, nemálo z nich by mohla folková vizáž promofotografie odradit a ani by článek nečetli a přitom by se jim vaše produkce třeba zamlouvala. Co se týče samotné hudby, myslím, že nejdůležitější jsou stejně posluchači, než názor jednoho z mnoha recenzentů.

27.10.11 | 08:41:03 | Reagovat

Jirka anonym

Poslední zahraniční recenze dává za pravdu J. Moravčíkovi...(sic!)

http://www.musikansich.de/review.php?id=10614

20.10.11 | 10:37:46 | Reagovat

Štěpán Šimek
Re:

Sto posluchačů (recenzentů) sto chutí.

20.10.11 | 10:56:38 | Reagovat

Jirka anonym
Re: Re:

souhlas :-)

20.10.11 | 11:32:18 | Reagovat

Nejnovější diskuze

Avishai Cohen & Filharmonie Brno

Lenka Löfflerová anonym
06.12.15 | 19:31:00

RIVER

Mirek anonym
21.11.15 | 12:07:13

Dr. Dre - Compton

Ivoš Otcovský
18.10.15 | 20:43:29

Barbora Mochowa - Mávnutím křídel havraních

Jaroslav Burda
16.06.15 | 13:13:52

Barbora Mochowa - Mávnutím křídel havraních

Estragon anonym
16.06.15 | 11:30:55

Barbora Mochowa - Mávnutím křídel havraních

Cyberolas anonym
15.06.15 | 22:09:18

Barbora Mochowa - Mávnutím křídel havraních

Šárka Kindlová anonym
15.06.15 | 21:23:29

Mathias Grassow - Uttarakuru

Acerot anonym
31.01.15 | 11:02:09

Zajímavá "sluchátková" hudba roku...

Štěpán Šimek
15.01.15 | 09:27:18

Zajímavá "sluchátková" hudba roku...

Radek anonym
14.01.15 | 19:57:40

Více

Audio

Beata Hlavenková - Theodoros

Ιανουάριος
Přehrát
Φεβρουάριος
Přehrát
Μάρτιος
Přehrát
Απρίλιος
Přehrát

TOMÁŠ KOČKO & ORCHESTR - Godula

Běs
Přehrát

Více

Video

ARCHEONIC

26.12.16


AWRIZIS

14.10.16


X-CORE

13.10.16


MALIGNANT TUMOUR

20.09.16


SLAYER

07.09.16


Více

Facebook   MySpace   YouTube