29.09.16

06.09.16

06.09.16

SPIRITUAL FRONT - Armageddon Gigolo

SPIRITUAL FRONT - Armageddon Gigolo

2006 Trisol

Kdybych měl vybrat nejlepší nemetalovou nahrávku roku 2006, volba by bez váhání padla pro desku "Armageddon Gigolo" italského dekadentního solitéra Simone Salvatoriho, alter ega SPIRITUAL FRONT. Poprvé jsem tohoto libertina zaregistroval na, taktéž interesantním, albu "Satyriasis, Somewhere Between Nihilism And Equilibrium" neméně dekadentního dua ORDO ROSARIUS EQUILIBRIO. Když jsem zjistil, že nejlepší skladby na této desce měl ve své režii právě Simone, netrvalo dlouho, abych nevypátral jeho domovskou skupinu SPIRITUAL FRONT.

Při poslechu díla "Armageddon Gigolo" nastal opět ten vzácný pocit, kdy CD nemůžete po několik týdnů vyndat z přehrávače. Přestože ve svém jádru je hudba SPIRITUAL FRONT velmi přímočará až minimalistická, jak se na pořádné písničkové skladby sluší a patří, dokáže skupina posluchače doslova paralyzovat velmi silnými emocemi, které z desky stříkají s obrovskou kadencí. Ostatně nejenom emoce nás mohou zvlažit, ale též různé tekutiny mužského a ženského pohlaví, neboť silná sexuální živočišnost, podtrhnutá SM praktikami a dekadentní erotikou též dokonale definuje tuto obskurní nahrávku. Mezi další, neméně silnou zbraň SPIRITUAL FRONT patří expresivní Simonův vokál s výbornou anglickou výslovností. Bez skrupulí by se dalo hovořit jako o dalším hudebním nástroji. Bez jeho zpěvu by hudba ztratila polovinu ze své působivosti. Jen málo zpěváků dokáže tak podmanit svým zpěvem. Přitom Simon svým způsobem ani nezpívá, ale spíše nesmírně charismaticky recituje a ve vypjatých pasážích lamentuje jako nějaký zhýralý kněz. Ne nadarmo bere Simon Boží jméno do úst. Pokud někdo skutečně dehonestuje křesťanskou církev způsobem, za nějž by se nemusela stydět žádná blackmetalová horda, tak je to právě Simone Salvatori.

Hudebně zní "Armageddon Gigolo" nesmírně hitově, skoro bych se až nebál říci, že deska obsahuje samé odrhovačky. Jak jinak lze totiž označit skladby s "caveovsky" apatickými refrény, okořeněnými zvukem melancholické harmoniky, evokující napjatou atmosféru spagetti westernů od Sergio Leoneho. Korunku tomu dodávají smyčce orchestru Ennia Morricone či retrozvuk elektrické kytary, pro změnu zase evokující klasické Scorceseho gangsterky, dusnou auru pokleslých šantánů nebo bezútěšný život mexických Mariachi. Závěr kolekce dokonce obstarávají spirituální nápěvy jako dokonalá ironie k vykoupení ze všech těch hříchů.

Na první poslech skladby vzbuzují příjemný až relaxační dojem, nicméně díky jejich vrchovatě dekadentní povaze tak získávají zcela jiný, amorální rozměr. Ano, "Armageddon Gigolo" je dospělá deska pro dospělé, určená především všem enfant terrible, anarchistickým rebelům či Machům s něžným srdcem. Pro ty, kteří se nebojí odhodit pouto společenských konvencí, úzkoprsosti a přízemnosti.

sestava: Simone Hellvis Salvatori - zpěv, akustická kytara, Piergiorgio Ambrosi - piáno, klávesy, Andrea Freda - bicí, Giorgio Maria Condemi - elektrická kytara
produkce: Simone Hellvis Salvatori
čas: 46:31