14.10.16

29.09.16

06.09.16

06.09.16

IN SLAUGHTER NATIVES - Resurrection - The Return Of A king

2004 Cold Meat Industry

Existuje mnoho filmů, z nichž jediné, co si pamatujete je pilotní píseň, která je kolikrát lepší než samotný film. Dále existují filmy, kde si pamatujete filmovou hudbu, protože ta dokáže existovat i sama o sobě. Bez obrazu. Na filmovém poli se pohybuje mnoho schopných skladatelů, jejichž hudba k některým filmovým dílům, je dnes téměř kultovní. Zde je pár vybraných: John Williams (Čelisti, Hvězdné války), Hans Zimmer (Skála, Poslední samuraj), Danny Elfman (Batman, Střihoruký Edward), Philip Glass (Hodiny, Truman Show) a Jerry Goldsmith (budiž mu země lehká) (Star trek, Total Recall). Mezi tyto skvělé skladatele, by se směle mohl řadit i Jouni Havukainen, tvůrčí mozek projektu IN SLAUGHTER NATIVES. Tento člověk stál u zrodu severské industriální hudby a zanechal po sobě mnoho kvalitního materiálu. Osm let nebylo o jeho projektu slyšet. Žádné řadové album. Pouze reprezentativní pětidisková kolekce shrnující veškerou tvorbu kapely. A po osmi letech ticha, spatřilo světlo světa dílo "Ressurection- Return of the king".

Návraty na scénu bývají různé, některé jsou povedené, jiné méně. Často se stává, že léta nevraživosti dokáže jako náplast zalepit tučná částka nebo vidina ještě většího bohatství. Nevím, jak tomu bylo u tohoto projektu, ale jedno vím jistě. Toto album není jedním z těch typů, které pouze těží ze zašlé slávy, ale obstojí ve světě samo o sobě. Jak říká Jouni Havukainen o vzniku své hudby: "Na začátku to je vždy velmi chaotické, dávám různé zvuky navzájem na sebe a přidávám další a další a je to totálně chaotické a pak z toho slyším věci, které se mi líbí a odstraním ty, které se mi nelíbí a pak s tím začínám a vystavím každou skladbu. Také používám hodně filmové hudby. Je to vždy velmi zajímavé."

Tohle album je hodně zajímavé. Po intru, které vás má naladit, nastává peklo. Pekelně tepající rytmy. Rytmický orchestrální dark ambient, jak má být. Druhá skladba je totiž téměř symfonický metal, ale hraný orchestrem a samply. Kam se hrabou THERION :-). Skladba "You Are The Dead" vás hned na začátku převálcuje. Jestli tohle není pochod na bitvu s armádou mrtvých nebo pochod armády mrtvých, tak už vážně nevím, když k tomu ještě připočteme záhrobní vokál. Ve druhé skladbě se pokračuje v pochodové rytmice a orchestr zde hraje přímo pekelnou hudbu. "Tearing My Life Away" přináší menší uvolnění a objevuje se v ní více samplů. Ale tím pochod mrtvých, kteří zvěstují návrat krále nekončí, protože bubny v "As My Shield" nás opět nutí do kroku a člověku nezbývá, než se v tomto rytmu pohybovat. Uvolnění nastává až ve skladbě "Your breed", kde je šílený mix smíchu batolete, dětského žvatlání, bolestivého mužského křiku a k tomu všemu hraje ruská nebo německá dechovka. Druhá část alba se nese v klidnějším rytmu, aby si člověk odpočinul od napáleného začátku. Ale ve skladbě "Blood Testural" se mrtví opět probouzejí a opět vyráží na pochod. Poslední skladba vás ujišťuje, že jste stále mrtví "And You Are Still The Dead" a vám nezbývá nic jiného, než pustit toto cd opět od začátku a vydat se na pochod.

Toto album zní jako imaginární soundtrack k filmu plnému bitev a vřele ho všem doporučuji. IN SLAUGHTER NATIVES nevytvořili sice album bourající hranice ambient industrialu, ale v jejich diskografii jistě nezapadne. A hlavně si toto album pusťte nahlas. Bitvy se taky neodehrávaly potichu (Ani nekonečné bitvy mezi Tomem a Jerrym, které skvěle po hudební stránce doplnil Scott Bradley).

sestava: Jouni Havukainen - programování a samply
čas: 53:00 + video
země původu: Finsko