14.10.16

29.09.16

06.09.16

06.09.16

STAHLWERK 9 & COLD FUSION & RUKKANOR - Trivmvire

2006 War Office Propaganda

Když dva dělají totéž, není to nikdy to samé. Když tři dělají to samé, je to ještě různorodější. Dejte dohromady známé projekty z oblasti industrialu a neoklasiky spolu s jedním tématem a uvidíte, jak se tito tři s takovým úkolem poperou. Jedním z dobrých příkladů je spojení STAHLWERK9, COLD FUSION a RUKKANOR v projektu nazvaném "Trivmvire". Dílo pojednává o neklidných časech v dobách starověkého Říma, Římské republiky, občanských válkek, Triumvirátu a Impéria. Ještě než zavřete oči, dobře si prohlédněte ručně vyrobený dřevený obal se zlatem vyšívaným nápisem na sametu a zlatým tištěním, který se dnes jen tak nevidí. Kdo má to štěstí že vlastní jednu z 660 kopií tohoto díla, může se pomalu uložit do spánku a zaposlouchat se do tónů hudby, která jej přenese skutečně až do doby před Kristem, do starověkého Říma.

Ocitáte se v době, kdy Julius Caesar útočí na Pompeje po smrti Maria Crassuse.

První tři části příběhu vám vypráví pomocí své hudby STAHLWERK 9. Je možno zaslechnout jak samotného Caesara, tak jeho válečníky. Celou dobu má posluchač pocit, že zvuk, který slyší jako podklad, není nic jiného, než do hudby zhmotněná atmosféra před bojovým tažením. To začíná s předáním vyprávění projektu COLD FUSION a může vylekat nepřipravené a nesprávně vnímající posluchače. Tepající rytmika připomínající běh několika tisíců mužů vytváří zvukový obraz útoku, protkaného vyprávěním dotvářející scénu.

Pokračuje se průchodem dobytým městem za zvuků pochodujících vojáků a klavíru, jehož zvláštní motiv jakoby se v druhé části motivu vždy zrychlil o čtvrt doby, ale přitom to tam sedí. Člověk si toho nemůže nevšimnout, protože to stojí za povšimnutí. Následuje uklidnění díky poslednímu vypravěči, kterým je RUKKANOR. Vše je dobyto a nyní se musí každý podřídit. O rezistenci zde není téměř slyšet, stejně by nebyla k ničemu. Všichni se pokorně sklánějí před Caesarem.

Vpravdě nádherný motiv se nalézá v předposlední skladbě: jemné perkuse a orchestr, který je překryt jiným motivem, aniž by se vyrušila síla jednoho z nich. Končí se velkolepě, odchodem vojsk po úspěšném útoku. Závěrečné vyprávění a doba starověkého Říma opět zůstala jako jedna z mnoha kapek tvořící vodu ve studnici dějin. Po skončení nahrávky chce však člověk opět přistoupit k této studni, nabrat vodu a opět okusit ten pocit, jaký je vyvolán v člověku, který stojí uprostřed Kolosea, na zbytcích tvořících kdysi Forum romanum nebo u zchladlé lávy v Pompejích.

sestava: STAHLWERK 9 & COLD FUSION & RUKKANOR
čas: 45:02
země původu: Rakousko, Polsko