Psiko - Burning Playground

Psiko - Burning Playground

2012 Psychic Genocide

čas: 64:25
země původu: Francie
styl: frenchcore

Francouzi hardcore umí. Potěší každá aktivita nových a mladých tvůrců. Styl zvaný frenchcore má daleko k prvoplánovému pozlátku, s čímž má problém mnoho jejich holandských kolegů (za všechny zejména Paul Elstak v některých obdobích). PROGAMMERS, THE SICKEST SQUAD, MAISSOUILLE, v neposlední řadě mladý talent Psiko. A o jeho novém albu "Burning Playground" je tato recenze.

Album vyšlo samozřejmě na proslulém frenchcore labelu Audiogenic (konkrétně u sublabelu značky Psychic Genocide) na jehož YouTube kanálu je také možné celou nahrávku ve skvělé kvalitě poslechnout. CD zdobí výjev šíleného maníka v plynové masce, zjevně zralého na internaci v nějakém ústavu (pokud jste hráli FEAR 2, obrázek si uděláte snadno). Obálka je stylová, všechny atributy jsou zachovány, v mnohém referují dva roky starou debutovou nahrávku "Beat+Torture+Kill". Výraz frenchcore však asi slyší někteří prvně. Pojďme se s ním tedy blíže seznámit skrze předkládanou flákotu.

V našich končinách užíváme spíš výrazů jako je tekno nebo hardtekk. K tomu má Psikova smrtící tvorba blízko. Avšak míra profesionality, s jakou podává své výkony tento šílený frantík, daleko předčí ničivost vodíkové pumy. Je to hudba rychlá, agresivní, a neskutečně upřímná. Jsme svědky svědomitého zvukového násilí páchaného nejrůznějšími rezavými nástroji, které zcela bezpochyby neprošly sterilizací. Na albu najdeme jedenáct zabijáckých tracků (plus intro a outro). Album "Burning Playground" nepřichází de facto s ničím novým (kromě zásadního vylepšení autorova osobitého zvuku). To staré a dobré je zde ale podáno s takovou grácií, že zdi starých domů jen párkrát prožijí poslední agónii a pokorně se hroutí k zemi. Rychlost, s kterou tento frajer drtí vše živé na prach, se v mnohých případech pohybuje okolo dvou set úderů za minutu (v hájemství frenchcore muziky zcela běžné tempo). Šílené kreace zvolní jen v momentech, kdy se do hry vloží citace z filmu, atmosférické světýlko na konci, které posluchači chrání před totálním zešílením. Hardcore techno (či chcete-li hardtekk) zde prožívá nefalšované hody.

Není toho tolik co říct. Něco takového jako nechat si ustřelit palici prvotřídním elektronickým nářezem, to si musí zkusit každý sám. Oblíbených tracků najdu mnoho, vytknu snad hopsačku Brain Crisis a téměř deathmetalově znějící Hunterz. Psiko je poctivý producent holdující starým hodnotám. Pokud máte rádi špičkovou práci, lze jen doporučit. V opačném případě bych fandům hardcore techna doporučil zejména poslední album MICROPOINT.

sestava: Franck Sebillaud – vše
produkce: Franck Sebillaud
1. Intro